Jesteś młodą mamą? Wykorzystaj to!

W przypadku, gdy jesteś młodą mamą i zaczynasz powoli myśleć nie tylko o dziecku, ale również o sobie pewnie coraz częściej zmagasz się z myślami o zgrabnej sylwetce.

Wiadomym jest, że ciąża zmienia ciało matki, dlatego gdy jesteś w stanie bez problemu się poruszać, a twój maluszek ma około 4-5 miesięcy i może utrzymać już swoją główkę pomyśl nad wspólnymi ćwiczeniami!

Ćwiczenia rodzinne

Ćwiczenia rodzinne

Zalety ćwiczeń z dzieckiem
Wbrew pozorom nie dotyczą one jedynie mam. Podczas ćwiczeń z dzieckiem jego układ psychoruchowy jest prężniej rozwijany. Dodatkowo bodźce wzrokowe pozytywnie wpływają na całościowy rozwój najmłodszych.

Dla mam takie ćwiczenia są ważne ze względu na to, że w trakcie nich wzmacniają swoje osłabione po porodzie mięśnie miednicy, pośladków, ud, brzucha i ramion. Dodatkowo skupiają się na kręgosłupie i jego stabilizacji ze względu na długi czas, w którym był obciążony. Ponadto matki nie tracą kontaktu z dzieckiem – ciągle mają je pod kontrolą jednocześnie się z nimi bawiąc.

Co więcej, świeżo upieczone mamy uczą się innego obchodzenia z dzieckiem. Wiedzą jak prawidłowo je podnosić, co robić w momencie zmiany pozycji, a także jak wykorzystać jego ciężar jako obciążenia do ćwiczeń. Wszystko to w formie zabawy dla dziecka i dobrego treningu dla matki.

Przykładowe ćwiczenia
Na wyciągniętych rękach złap dziecko po pachami przodem do siebie. Postaw stopy na szerokości bioder oraz wyprostuj plecy. Stawaj na palcach, wstrzymaj na chwilę swoją pozycję, a następnie opadnij na całe stopy.
Kolejne ćwiczenie to przysiady – pozycja taka sama, jak powyżej. Trzymając tak dziecko wykonaj przysiady pamiętając o tym, aby ciężar twojego ciała znajdował się na piętach!

Następnie połóż się na podłodze (na plecach), ugnij kolana i oprzyj stopy. Dziecko posadź na brzuchu w taki sposób, aby jego plecy leżały na twoich udach. Trzymaj je i wykonuj w ten sposób brzuszki.

Kolejne ćwiczenie pomoże zadbać po uda i pośladki. Przyjmij taką samą pozycję, jak w poprzednio, jednak tym razem trzymając maluszka podnoś biodra do góry i wytrzymaj je na kilka sekund.

I ostatnie z przykładowych ćwiczeń – połóż dziecko na podłodze (na poduszce), pochyl się nad nim opierając dłonie i kolana na podłodze i wykonaj tak zwany koci grzbiet.

Oczywiście wszystkie ćwiczenia wykonaj w kilku seriach. Po kilku tygodniach powinnaś zauważyć poprawę nie tylko swojej kondycji, ale również sylwetki!

Podziel się z przyjaciółmi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Nikt nie oceniał)
Loading...

Zostaw komentarz

Szanujmy innych Użytkowników nawet jeżeli mamy inne zdanie. Blokujemy konta Użytkowników którzy spamują i nie przestrzegają netykiety. Zapisanych komentarzy nie można edytować, prosimy więc o uważne redagowanie wpisów. Wszystkie wpisy nowych Użytkowników muszą zostać zaakceptowane przez Moderatorów.

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*