Co robić, by cieszyć się płaskim brzuchem?

Nowy rok, nowa ja! Ile razy słyszałaś już podobne stwierdzenia? A może sama również wyznajesz taką zasadę? Bardzo dużo osób zbyt szybko porzuca swoje noworoczne postanowienia, gdy nagle zabraknie motywacji, czy czasu do ich realizacji.

Dlatego warto wyznaczać sobie cele częściej – wtedy łatwiej będzie nam je realizować.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Zapewne duża część z nas wyznaczyła sobie za cel zdrowsze odżywianie, spalenie tkanki tłuszczowej i zmianę nawyków. Gdy mówimy o zrzuceniu zbędnych kilogramów większość kobiet pragnie również pozbyć się tak zwanych oponek i fałdek z okolic brzucha. Jak to osiągnąć?

Przede wszystkim warto postawić na zdrową dietę. Każdy ma mięśnie brzucha – jedni bardziej pokryte tłuszczem, inni mniej. Aby odsłonić mięśnie należy pozbyć się tkanki tłuszczowej, a osiągnąć to można poprzez ćwiczenia spalające tę tkankę, ale również poprzez odpowiednią dietę, w której ograniczymy spożywanie tłuszczów.

Jeśli mowa o ćwiczeniach na wzmocnienie mięśni brzucha – znajdziesz ich całe mnóstwo w Internecie, jednak ja wybrałam dla ciebie kilka najbardziej przydatnych.

1. Deska (plank)
Jest to ćwiczenie, w którym z pozycji leżącej na brzuchu opierasz się przedramieniami na podłodze, głowę podnosisz przed siebie i opierasz się na palcach u stóp utrzymując resztę ciała w powietrzu na jednym poziomie. Jednocześnie musisz pamiętać o spięciu mięśni brzucha, wtedy ćwiczenie przyniesie najlepsze rezultaty. Należy wytrzymać w takiej pozycji jak najdłużej – początkowo warto zacząć od 20 sekund następnie wydłużając czas trwania ćwiczenia.

2. „Rowerek”
To ćwiczenie kojarzy chyba każdy z czasów szkolnych. Z pozycji leżącej (na plecach) podnieś głowę i wykonuj ruchy nogami w taki sposób, w jaki jeździsz na rowerze. Aby dodatkowo wzmocnić mięśnie skośne spróbuj naprzemiennie dotknąć lewym łokciem prawego kolana i odwrotnie.

3. Unoszenia nóg
Jest to świetne ćwiczenie głównie na dolne partie brzucha, z których ciężko jest zrzucić nagromadzony tłuszczyk. Z pozycji leżącej (na plecach) unoś wyprostowane nogi do pionu i opuszczaj je nie dotykając podłogi. Takie napięcie mięśni zdecydowanie je wzmocni. Wykonuj po kilkanaście powtórzeń w kilku seriach.

4. Nożyce
To ćwiczenie również jest dość znane, jednak perfekcyjnie wzmacnia mięśnie brzucha (również dolną partię). Można wykonywać tzw. nożyce poziome i pionowe. Aby ułatwić sobie zadanie polecam ułożenie dłoni pod pośladkami!

Podziel się z przyjaciółmi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Nikt nie oceniał)
Loading...

Zostaw komentarz

Szanujmy innych Użytkowników nawet jeżeli mamy inne zdanie. Blokujemy konta Użytkowników którzy spamują i nie przestrzegają netykiety. Zapisanych komentarzy nie można edytować, prosimy więc o uważne redagowanie wpisów. Wszystkie wpisy nowych Użytkowników muszą zostać zaakceptowane przez Moderatorów.

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*