Cardio, czy interwał?

Ile z nas w końcu przełamało pierwsze lody i zachciało ćwiczyć? Cała masa! Oczywiście wszystkie artykuły o tym jak się przygotować do ćwiczeń zostały przeczytane, woda, odpowiedni strój i miejsce do ćwiczeń przygotowane, rozgrzewka i rozciąganie mięśni wykonane.

Czas na ćwiczenia! Ale jakie? Co wybrać? Chcę poprawić kondycję, zrzucić parę kilogramów, ale jednocześnie popracować nad mięśniami. Co będzie lepsze? Trening wytrzymałościowy, czy HIIT? Warto przyjrzeć się tym treningom z bliska, by poznać przynajmniej pobieżnie ich specyfikę.

Bieganie

Trening cardio, inaczej nazywany wytrzymałościowym lub aerobowym. Polega na umiarkowanej intensywności ćwiczeń w ciągu trwania treningu, który należy wykonywać minimum 4 razy w tygodniu po około 40 minut. Poprawia pracę układu krążenia oraz wydolność serca, przy czym znakomicie dotlenia organizm. Pomaga również poprawić efektywność przemiany metabolicznej organizmu. Ciało potrzebuje energii do wykonywania takich ćwiczeń i czerpie ją z zapasów tłuszczów nagromadzonych w organizmie. Najlepszy efekt daje ponad półgodzinny trening – to właśnie podczas treningu spalana jest tkanka tłuszczowa! Dlatego polecany jest głównie tym, którzy pragną schudnąć zdrowo i wolniejszym tempie. Najbardziej popularne treningu typu cardio to bieganie, jazda na rowerze, orbitrek lub skakanie na skakance.

Bieganie

Trening interwałowy, czyli tzw. HIIT. Jego zadaniem również jest spalanie tłuszczu, jednak w krótszym czasie (nawet 3 razy)! Taki trening polega na maksymalnym wykorzystaniu mięśni z naprzemiennym umiarkowanym wysiłkiem (np. 30 sekund szybkiego biegu przeplatane 10 sekundowym marszem). Należy tutaj wziąć pod uwagę, że tkanka tłuszczowa spalana jest głównie po wykonaniu ćwiczeń, kiedy to organizm potrzebuje energię na regenerację (to wtedy następuje redukcja tkanki tłuszczowej oraz poprawa metabolizmu). Trening interwałowy w porównaniu do cardio, nie jest wykonywany codziennie, a około 3 razy w tygodniu po około 25 minut.

Bieganie

Jaki trening dla mnie? Tening interwałowy wskazany jest głównie dla osób o dobrej kondycji fizycznej – dla tych, którzy w krótkim czasie pragną zredukować ilość tkanki tłuszczowej oraz wyrzeźbić ciało. Jednak jeśli wiesz, że twoja kondycja fizyczna nie jest najlepsza – zacznij od treningów cardio!

Podziel się z przyjaciółmi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, ocena: 5,00 na 5)
Loading...

Zostaw komentarz

Szanujmy innych Użytkowników nawet jeżeli mamy inne zdanie. Blokujemy konta Użytkowników którzy spamują i nie przestrzegają netykiety. Zapisanych komentarzy nie można edytować, prosimy więc o uważne redagowanie wpisów. Wszystkie wpisy nowych Użytkowników muszą zostać zaakceptowane przez Moderatorów.

Twój email nie będzie widoczny.Wymagane pola zaznaczone są *

*